Total Pageviews

Saturday, July 26, 2008

Swimming Pool


Swimming pool ni ader cerita disebalik keujudannya. Citer nya macam ni. Ader dua orang kawan Matselongkar hidup terlalulah susah sebab tak der kerja. Melahu sana melahu sini. Minum kopi share dua orang. Merokok pun sebatang share dua orang. Seorang bekas tentera dan seorang lagi budak Sabah. Pikir punyer pikir. Aku pun dapat satu idea. Suruh mereka bekerja dengan aku. Nak bagi duit selalu takleh ler. (Kadang-kadang aku hulur juga lima enam puluh ringgit untuk meringankan penderitaan mereka buat sementara. Tapi sampai biler aku boleh bertahan). Jadi aku suruh mereka kerja dengan projek aku sendiri. Buat kolam ikan dan kolam renang. Kalau nak ikut-ikut saper ler nak buat kolam renang kat rumah. Tapi sebenarnya aku sajer jer nak tolong dia orang. Jangan sampai mereka merangkak tak boleh berjalan sebab tak der rokok, melengkuang dan kebulur he..he.. he. Masaalahnya yang sorang tu dah ader family. Macam mana nak cari beras lah..bil letrik lah.. anak sekolah lah..... . Kolam ni empat bulan baru siap. Tapi sekarang dua-dua dah ader kerja. Seorang dah jadi taukey besar dah. Syukur Alhamdulillah. Meraka dah senang sekarang dan akupun dapat tumpang suka juga. Begitulah nilai sebuah kehidupan he he.....
Dulu biler aku nak bernang, kena sembunyi sembunyi. Bernang kat Parit Nipah, Parit Kangkung. Lepas bernang, kulit naik bersisik. Biler balik, zap,zap.. melelas kat tengah belakang dek kene belasah. He...He...Kalau bau... sikit punya teruk, badan bau rumput dan rambut pun bahu parit. Kobau pun wangi jang oi.....

No comments: